Z najnowszego Monitora Rynku Pracy przygotowywanego przez Randstad wynika, że 58 proc. badanych Polaków chce zmienić pracę. 10 proc. aktywnie szuka nowej pracy, a 48 proc. analizuje dostępne oferty. Podobnie było wiosną, gdy było to odpowiednio 11 i 47 proc. Oznacza to, że pracownicy niezależnie od warunków, dążą do polepszenia swojej sytuacji zawodowej – wiosną szalała trzecia fala pandemii, a obecnie jest okres wakacyjny, kiedy zazwyczaj obserwowana jest  mniejsza aktywność na rynku pracy. W ciągu ostatnich 6 miesięcy pracodawcę zmieniali przede wszystkim sprzedawcy i kasjerzy (36 proc.), kierownicy średniego szczebla (26 proc.) oraz pracownicy biurowi i administracyjni (23 proc).

Czytaj w LEX: Jak motywować zdalnych pracowników? >

– Nasze obserwacje pokrywają się z wynikami badania. Prowadząc rozmowy z pracodawcami, widzimy, że wątek stosunkowo wysokiej rotacji pracowników, jest jednym z istotniejszych czynników, które biorą oni pod uwagę przy doborze benefitów. Niezmiennie wysoce pożądanym dodatkiem pozapłacowym jest dostęp do prywatnej opieki zdrowotnej, opłacanej przez pracodawcę. Pracownicy są już do tego tak przyzwyczajeni, że zakres grupowych ubezpieczeń zdrowotnych i pakietów medycznych staje się coraz bogatszy i coraz lepiej dopasowany do potrzeb zatrudnionych, co przynosi też i samym pracodawcom wiele korzyści, ponieważ oprócz zmniejszenia rotacji czy zwiększenia skuteczności rekrutacji, wpływa też na poziom absencji chorobowej pracowników – zauważa Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych w SALTUS Ubezpieczenia.

Czytaj również: Opiekuńczy i otwarty na rozwój – odpowiedzialny pracodawca w czasach kryzysu

Jak zmieniły się ubezpieczenia pracownicze od początku roku?

Jak twierdzą eksperci, pracodawcy z jeszcze większą niż wcześniej uwagą podchodzą do tworzenia programów świadczeń dostępnych dla pracowników. Chcąc wyjść naprzeciw zmianie potrzeb powstałych w wyniku pandemii, szczególny nacisk kładą obecnie na pomoc w odzyskaniu formy po wielu miesiącach ograniczonej aktywności fizycznej i zmierzeniu się z problemami natury psychologicznej, wynikającymi zarówno z zamknięcia w domach, jak i powrotu do funkcjonowania w przestrzeniach publicznych oraz pracy stacjonarnej. Do tego dochodzi jeszcze opieka nad osobami, które przeszły COVID-19 i borykają się z długotrwałymi skutkami zarażenia koronawirusem.

Zobacz w LEX: Pandemia: punkt zwrotny dla benefitów pracowniczych >

– Zdrowi i sprawni pracownicy to podstawa funkcjonowania firmy. Dlatego nie dziwi mnie, że pracodawcy decydują się na modyfikowanie i rozszerzanie listy dostępnych dla pracowników świadczeń prywatnych. W końcu im szybciej zatrudnieni otrzymają stosowną pomoc, tym prędzej wrócą do sprawności i pracy – podkreśla Kruszewska. Według niej, dobra opieka medyczna jest istotnym elementem wzmacniania wizerunku przyjaznego i odpowiedzialnego pracodawcy. - Obecnie praktycznie każdy pracodawca przy odnawianiu polisy decyduje się na zwiększenie zakresu ubezpieczenia, a około 25 proc. decyduje się na jej rozszerzenie jeszcze w trakcie trwania umowy – mówi Kruszewska.

Zobacz w LEX:

Profesjonalny, efektywny dział HR w firmie: zasady funkcjonowania i przykłady rozwiązań - poradnik krok po kroku >

Jak zarządzać pracą zdalną? - szkolenie online >

Emocje w relacjach – rozwój kluczowych kompetencji przyszłości - szkolenie online >

Studia przypadków - zainspiruj się najlepszymi praktykami! >