Pytanie
Pracownica jednostki budżetowej urodziła dziecko 1 marca 2013 r. Od 1 marca do 18 lipca 2013 r. (20 tygodni) przebywała na urlopie macierzyńskim. Obecnie przebywa na kolejnych 6 tygodniach urlopu macierzyńskiego (6 tygodni). Planowany powrót do pracy na 1/2 etatu nastąpi 30 sierpnia 2013 r. W okresie urlopu macierzyńskiego otrzymywała zasiłek macierzyński w wysokości 2.900 zł (100% podstawy).
Czy po powrocie do pracy powinna otrzymać wynagrodzenie 1.200 zł brutto (wynagrodzenie brutto przy pełnym etacie 2.400 zł), które podlegać będzie składkom ubezpieczenia społeczne i zdrowotne i zasiłek macierzyński 30% podstawy (1/2 z podstawy 60%), tj. 870 zł bez składek ubezpieczenia społeczne i zdrowotne?
Pracodawca jest uprawniony do wypłaty świadczeń z ubezpieczenia społecznego.