Pytanie
Urząd Miasta jako podatnik VAT wykonuje rożne czynności opodatkowane VAT, np. sprzedaż nieruchomości, oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste i najem, czynności administracyjne zwolnione z VAT. Czynności te są dokonywane na rzecz osób prawnych otrzymujących faktury VAT i na rzecz osób fizycznych nie posiadających osobowości prawnej, otrzymujących faktury VAT na życzenie.
Czy można uchronić się od stosowania kas rejestrujących, jeśli wszystkie transakcje opodatkowane VAT dokumentowane będą fakturami VAT wystawianymi na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, nawet jeśli o to nie wystąpią lub wszystkie zapłaty - w tym dokonywane przez osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej - dokonywane będą na konto bankowe Urzędu Miasta w bankach, Internetem lub za pośrednictwem poczty?
Proszę o informację, jakie czynności należy podjąć, aby nie wprowadzać kas rejestrujących?