Natomiast firma Magna, która też uczestniczyła w tym kartelu, nie została ukarana grzywną, ponieważ ujawniła Komisji oba nielegalne porozumienia.

Jak poinformowała KE, Magna z siedzibą w Kanadzie i Brose z siedzibą w Niemczech utworzyły kartel dotyczący dostawy modułów drzwiowych i regulatorów okien do określonego modelu samochodu grupy Daimler. Do tego Magna brała udział w odrębnym kartelu ze spółką Kiekert z siedzibą w Niemczech, dotyczącym dostaw części do samochodów grupy BMW i grupy Daimler. Wszystkie trzy firmy potwierdziły, że uczestniczyły w niedozwolonych porozumieniach.

-  Firmy utworzyły kartele, aby zwiększyć zyski ze sprzedaży. Wskazała, że zaszkodziło to europejskim konsumentom i niekorzystnie wpłynęło na konkurencyjność na rynku motoryzacyjnym - powiedziała odpowiedzialna za politykę konkurencji wiceprzewodnicząca KE Margrethe Vestager. - Komponenty takie jak moduły drzwi, regulatory okien i systemy zatrzasków są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania samochodów, zapewniają ochronę przed urazami oraz zapewniają bezpieczeństwo i komfort - dodała.

Czytaj także: Scania surowo ukarana przez KE za uczestnictwo w kartelu>>