Pytanie
Jestem właścicielem lokalu użytkowego, który wynajęłam prywatnie. Najemca prowadzi w lokalu działalność gospodarczą. Rozliczam się z podatku na zasadach ogólnych. Umowa najmu stanowi, że najemca będzie pokrywał koszty opłat za centralne ogrzewanie, energię elektryczną, wodę, ścieki, wywóz nieczystości, zaliczki na zarząd nieruchomością wspólną, zaliczki na fundusz remontowy (opłaty eksploatacyjne). Czynsz za wynajem potwierdzam rachunkiem, natomiast z tytułu pozostałych opłat wystawiam refakturę.
Jak wykazać przychód z najmu, jeśli najemca wnosi czynsz i opłaty w łącznej kwocie opisując w przelewie rodzaj wpłaty bez wyszczególnienia?
Czy refakturowane opłaty są dla mnie przychodem, a jednocześnie opłacone przeze mnie na konto wspólnoty mieszkaniowej będą dla mnie kosztem?
Czy w przypadku zmiany opodatkowania najmu od następnego roku na ryczałt całość otrzymanych kwot (czynsz z opłatami) będzie przychodem do opodatkowania?