Pytanie
Prowadzimy działalność w formie spółki z o.o. Spółka chce zatrudnić pracownika na podstawie umowy o pracę na pełen etat. Pracownik jest obywatelem Polski, ma stałe miejsce zamieszkania w Polsce. Jako Specjalista ds. handlu zagranicznego będzie posiadał dwa miejsca pracy, jedno w Polsce i drugie w Kazachstanie i taki zapis spółka zamierza wprowadzić do umowy o pracę.
Czy zapis o dwóch miejscach wykonywania pracy w umowie o pracę jest prawidłowy?
Czy zapis zwalnia pracodawcę z wypłacania świadczeń związanych podróżami służbowymi?
Może zaistnieć sytuacja, że pracownik będzie przebywał w pracy w Kazachstanie przez większą cześć roku.
Jakie to może rodzić konsekwencje dla pracodawcy oraz dla pracownika?
W związku z tym, że Polska i Kazachstan mają umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania, jak ustalić obciążenia podatkowe oraz obciążenia związane z ubezpieczeniem społecznym?
Czy fakt pracy poza granicami należy zgłosić organom podatkowym oraz ubezpieczeniowym?
Czy jest przewidziana minimalna płaca lub minimalna podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia w związku z pracą poza granicami Polski?