Pytanie
Powiatowa jednostka budżetowa zawarła umowę o dofinansowanie projektu współfinansowanego z UE. W ramach umowy należało przeprowadzić kilka postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Powiatowa jednostka budżetowa, jako że nie posiadała własnej strony internetowej ani doświadczenia w prowadzeniu przetargów uzgodniła z zarządem powiatu, że do przeprowadzenia postępowań przetargowych w ramach projektu na mocy art. 16 ust. 4 p.z.p., wyznacza się Starostwo Powiatowe. Zarząd podjął w tym temacie stosowną uchwałę. Starostwo Powiatowe przeprowadziło postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w ramach projektu a następnie jako zamawiający - podpisało umowę w sprawie zamówienia publicznego w ramach projektu realizowanego przez powiatową jednostkę budżetową. W treści umowy zapisano, że płatnikiem faktury po zrealizowaniu zadania będzie powiatowa jednostka budżetowa.
Czy takie działanie było prawidłowe?
Czy powiat, starostwo powiatowe może przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w imieniu i na rzecz swoich jednostek budżetowych, zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego, której realizatorem i płatnikiem będzie powiatowa jednostka budżetowa?