Pytanie
Hurtownia prowadzi sprzedaż nie tylko na rzecz podmiotów gospodarczych, ale również na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności. Sprzedaż osobom fizycznym odbywa się, w ten sposób, że każdorazowo wystawiana jest faktura imienna lub nie, a następnie ufiskalnia się ją przy użyciu drukarki fiskalnej i do kopii faktury dopina się paragon, a klient otrzymuje oryginał faktury. Zdarza się, że klienci indywidualni zwracają towar z różnych przyczyn, wystawiamy wówczas fakturę korygującą, której nie ewidencjonujemy na drukarce fiskalnej. Firma wysokość sprzedaży i podatków ustala na podstawie faktur i rejestrów VAT.
Czy po zmianie przepisów: firma zobowiązana jest do prowadzenia ewidencji zwrotu towarów i uznanych reklamacji oraz protokołu przyjęcia zwrotu towaru/uznanej reklamacji?
Czy nie wystarczy rejestr sprzedaży VAT faktur korygujących i podpisy sprzedawcy i nabywcy towaru?