Pytanie
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) – dalej u.o. podmioty prowadzące nieprofesjonalną działalność w zakresie gospodarowania odpadami (punkty serwisowe sprzętu elektrycznego i elektronicznego i sprzedawca detaliczny sprzętu elektrycznego i elektronicznego) nie muszą ewidencjonować zebranych odpadów i nie muszą składać sprawozdań o odpadach w zakresie ilości zebranych odpadów (ale muszą składać sprawozdania z ilości odpadów wytworzonych). Podmiot ma podpisaną umowę na co najmniej nieodpłatne odbieranie odpadów z podmiotem posiadającym zezwolenie na zbieranie lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów.
Jednakże jak należy postąpić w sytuacji, gdy klient (firma) przynosi do serwisu np. zepsutą drukarkę?
Drukarki tej nie udało naprawić, klient chce ją zostawić w serwisie i prosi o podpisanie karty przekazania odpadu z grupy 16 (serwis jako przyjmujący, klient jako przekazujący).
Czy w tym przypadku należy podpisać KPO i założyć kartę ewidencji odpadu, a w efekcie prowadzenia ewidencji uwzględnić masę tego odpadu z sprawozdaniu odpadach jako odpad zebrany?