Pytanie
Czy sprzedawca detaliczny sprzętu elektrycznego przeznaczonego dla gospodarstw domowych prowadzący sklep internetowy jest uznawany za zbierającego zużyty sprzęt i powinien zarejestrować się w rejestrze GIOŚ dla zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny? Czy na sklepie internetowym ciąży obowiązek przyjmowania zużytego sprzętu tego samego rodzaju w przypadku zakupu przez klienta nowego sprzętu? Czy takie przekazanie miałoby się odbywać w drodze przesyłki? A co w sytuacji, gdy ze względów opisanych w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 1155 z późn. zm.) - dalej u.z.s.e.e., na mocy prawa, sprzedawca detaliczny prowadzący sklep internetowy odmówi przyjęcia takiego sprzętu? Kto ponosi koszty przesyłki zwrotnej do klienta?
Zaznaczę jeszcze, że w opisywanym sklepie internetowym nie ma możliwości odbioru osobistego zamówionego towaru.