Tematy szkoleń mają odpowiadać potrzebom szkoleniowym członków korpusu służby cywilnej oraz bieżącym wyzwaniom, z którymi mierzy się administracja. Forma szkoleń została dostosowana do nauki zdalnej – dzięki temu udział w szkoleniach będzie bezpieczny. Plan pozytywnie zaopiniowała Rady Służby Publicznej.

Tematy szkoleń centralnych w 2021 roku

Szkolenie z zarządzania projektami ma poszerzyć wiedzę pracowników administracji z zakresu zarządzania projektami oraz stworzyć podstawy dla bardziej procesowo-projektowego zarządzania instytucjami publicznymi. Szkolenie bazuje na zasadach przedstawionych w podręcznikach Rządowego Biura Monitorowania Projektów KPRM, które zostały opracowane z intencją upowszechniania wspólnego języka w obszarze zarządzania projektami.

Skuteczna rekrutacja zdalna – te zajęcia związane są z tym, że rynek pracy ciągle ulega zmianom, do których służba cywilna, aby móc skutecznie konkurować o pracowników, również musi się dostosowywać. Czas epidemii koronawirusa pogłębił i przyspieszył te zmiany. Dzięki udziałowi w szkoleniu członkowie korpusu służby cywilnej poszerzą swoją wiedzę na temat nowoczesnych metod pozyskiwania pracowników w trudnych czasach epidemii.

 


Szkolenie „Jak prowadzić szkolenia zdalne” - przekaże niezbędną wiedzę i podniesie umiejętności uczestników w zakresie prowadzenia szkoleń online dla dorosłych. Wsparcie szkoleniowe uzyskają przede wszystkim osoby, które prowadzą w urzędach szkolenia wewnętrzne. Uczestnicy dowiedzą się, jak zaplanować efektywne i angażujące szkolenie w formie zdalnej, wykorzystując do tego nowoczesne narzędzia multimedialne.

Wyszukiwanie informacji - uczestnicy tego szkolenia pogłębią swoją wiedzę z zakresu technik oraz sposobów wyszukiwania informacji na bazie metody OSINT (ang. Open Source Intelligence), czyli metody pozyskiwania informacji ze źródeł ogólnodostępnych. Będą mieli również możliwość rozwoju warsztatu badawczego i wypracowania własnej metody gromadzenia źródeł informacji oraz odnajdywania innych zgodnie z procesem określenia potrzeb, a następnie planowania, gromadzenia, przetwarzania, analizy i opracowania pozyskanych informacji.

Czytaj też: Kadry w administracji - ubywa służby cywilnej, rekrutacja coraz mniej transparentna>>

Szkolenia zalecane przez Szefa Służby Cywilnej

Oprócz szkoleń centralnych w planie zawarte są szkolenia, które Szef Służby Cywilnej zaleca. W tym roku są to:

  1. Etyka w służbie cywilnej
  2. Mediacja i rozwiązywanie konfliktów pracowniczych w służbie cywilnej
  3. Prosty język
  4. Motywowanie i ocenianie pracowników
  5. Wdrażanie standardów zarządzania ludźmi

Podobnie jak w ubiegłym roku szkolenia zrealizuje Krajowa Szkoła Administracji Publicznej im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.