UOKiK przypomina, że od grudnia 2021 roku trwają konsultacje z organizacjami branżowymi i agencjami marketingowymi, których celem jest wypracowanie wytycznych dla użytkowników mediów społecznościowych (SoMe)  w zakresie oznaczania treści komercyjnych. Przedstawiciele UOKiK razem ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR i Radą Reklamy kończą pracę nad rekomendacjami. Mają one zawierać praktyczne przykłady form współprac komercyjnych w sieci i zasad ich oznaczenia, a także rekomendowane sposoby informowania o tym użytkowników.

Sprawdź też: I SA/Gl 1364/17, Kwalifikacja wynagrodzenia na rzecz influencerów do źródła przychodów. - Wyrok WSA w Gliwicach >

- Intensywnie rozwijający się rynek mediów społecznościowych musi wyróżniać się transparentnymi zasadami. Wyznaczenie granicy między przekazem płatnym a niezależną opinią,  zdefiniowanie przypadków autopromocji, ustalenie zasad oznaczania barterów -  to tylko niektóre przykłady wytycznych tworzonych obecnie w Urzędzie. Nasze dotychczasowe przemyślenia i propozycje chcemy uzupełnić o głos użytkowników sieci – zarówno samych konsumentów, jak i pojedynczych influencerów. Dlatego od dziś zachęcam do wyrażenia swojej opinii na profilu UOKiK na Instagramie. Każdy głos jest ważny i będzie miał wpływ na wypracowywane zasady  mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Sprawdź też: 0113-KDIPT2-2.4011.183.2017.2.ACZ, Źródło przychodów influencera. - Pismo wydane przez: Dyrektor KIS >

UOKiK podkreśla, że zanim opublikuje rekomendacje, chce poznać opinie czytelników o oznaczaniu treści komercyjnych zamieszczanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Udział w dyskusji można wziąć na profilu UOKiK na Instagramie>>

Czytaj:
UOKiK bierze się za nielegalne praktyki influencerów>>
Dr Matczuk: Influencerzy pod lupą, reklamy w mediach społecznościowych wymagają zasad>>