Pytanie to zadało przedsiębiorstwo EcoCar S.A. urzędnikom stołecznego ratusza. EcoCar zajmuje się usługami przewozowymi i zatrudnia ok. 200 osób dając im auta i paliwo. Urzad stawia warunek tym kierowcom, aby zdali egzamin praktyczny.
W odpowiedzi na wniosek spółki, prezydent stolicy napisała, że mamy do czynienia z informacją przetworzoną, a wiec wymagającą wykazania interesu publicznego.
Zdaniem prezydent Warszawy realizacja takiego wniosku wymagałaby przeprowadzenia analizy wydanych licencji z lat 2003-2013 r. Natomiast spółka nie wykazała interesu publicznego.
Spółka zaskarżyła tę decyzję do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. SKO 29 grudnia 2014 r. utrzymało decyzję w mocy.
Wobec tego spółka złożyła skargę do WSA. Zdaniem jej przedstawiciela w Warszawie obowiązują dwie sprzeczne ze sobą uchwały rady miasta; jedna z 21 listopada 2013 r., która nakazała szkolenia obowiązkowe wszystkim taksówkarzom i druga - z 3 lipca 2014 r. w sprawie dodatkowych oznaczeń taksówek. Ta ostatnia uchwała wprowadziła zmianę, według której licencję otrzyma kierowca, który zdał egzamin oraz samodzielny taksówkarz ( np. powiązany z korporacją typu SAWA czy Wa-Wa) mający pięcioletnią praktykę w zawodzie.
Spółka chciał się dowiedzieć. ilu taksówkarzy wykonuje zawód na podstawie wyłącznie 5-letniej praktyki.
Rozprawa wyznaczona na 11 września nie przyniosła odpowiedzi na pytanie. Wyrok zapdnie w środę 16 września br.
Sygnatura akt II SA/Wa 326/15
Dorota Ambrożuk,Daniel Dąbrowski,Krzysztof Wesołowski
Prawo przewozowe. Komentarz