Jak pisze "Dziennik Gazeta Prawna", jeśli te zmiany wejdą w życie nic nie stanie na przeszkodzie, aby telewizja w ciągu godziny wyemitowała w sumie nawet pół godziny reklam i autopromocji.
Według prawników mamy do czynienia z legislacyjnym bublem, natomiast zdaniem rzecznika TVP Jacka Rakowieckiego - z wyjątkowo rozsądnym projektem, który umożliwi lepszą promocję materiałów emitowanych przez nadawcę w różnych programach.
Obecnie nadawcy programów - czy to telewizyjnych czy radiowych - mogą w ciągu godziny zegarowej wyemitować do 12 minut reklam. Jak wskazuje Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego odpowiedzialne za projekt, „przepisy projektowanej ustawy dążą do wprowadzenia większej swobody kształtowania bloków programowych poświęconych reklamie, które są umieszczane w przerwach w audycji poprzez uchylenie art. 16 ust. 5 ustawy”. Przepis ten stanowi o 2-minutowym limicie na informacje własne nadawcy. I ma zniknąć. „Żeby uniknąć sytuacji, w której przerwanie audycji w celu nadania reklamy jest wydłużane, proponuje się wprowadzenie regulacji, zgodnie z którą nie będzie mogło ono trwać dłużej niż 15 minut” – czytamy dalej w uzasadnieniu.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Czytaj: TV Puls ukarana za zbyt długie reklamy>>>
ID produktu: 40112386 Rok wydania: 2012
Autor: Katarzyna Grzybczyk
Tytuł: Prawo reklamy>>>