Przedmiotem podpisanego porozumienia jest kontynuacja programu praktycznej nauki prawa. Program będzie kontynuowany w roku szkolnym 2011/2012 i będzie skierowany do zainteresowanych gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych na terenie Łodzi, Krakowa, Poznania, Płocka, Radomia, Opola oraz w miarę możliwości na terenie całego kraju.
- Chciałbym serdecznie podziękować członkom stowarzyszenia za poparcie naszej inicjatywy i zaangażowanie się w jej realizację. Sędziowie na pewno swoja wiedzą i doświadczeniem przyczynią się do uatrakcyjnienia programu i jeszcze większego merytorycznego poziomu zajęć  – powiedział minister sprawiedliwości Krzysztof Kwiatkowski. – Przyłączenie się Stowarzyszenia Themis do naszego programu, to dowód na to, że rozpoczynając program edukacji prawnej zrobiliśmy to na co czekało wiele osób – dodał.
Stowarzyszenie Sędziów „Themis” to kolejna organizacja, która dołącza do realizowanego przez Ministerstwo Sprawiedliwości programu edukacji prawnej. Jako pierwszy do inicjatywy przyłączył się samorząd radców prawnych. W ostatnich tygodniach akcję poparli także m.in.: Rzecznik Praw Dziecka oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. W realizację programu zaangażowało się również Wydawnictwo Pedagogiczne „Operon”.
Celem programu jest przede wszystkim poszerzenie świadomości prawnej dzieci i młodzieży, zapoznanie ich z zasadami porządku prawnego oraz przekazanie im praktycznej wiedzy prawniczej. - Cel programu zostanie zrealizowany w szczególności poprzez organizację zajęć lekcyjnych w szkole oraz poprzez m.in.: wizyty w sądach – powiedział Minister Sprawiedliwości Krzysztof Kwiatkowski.
W podpisanym porozumieniu minister sprawiedliwości zobowiązał się do udzielenia wszelkiej koniecznej pomocy przy realizacji programu oraz do współpracy przy ustalaniu programu wykładów.
Stowarzyszenie Themis zobowiązało się natomiast do m.in.: wyznaczenia przedstawicieli, którzy poprowadzą zajęcia z uczniami wybranych szkół. Pomoc członków stowarzyszenia w tym zakresie będzie świadczona pro bono.
Czytaj także: MS i radcowie chcą tworzyć szkolne koła prawne