Projekt powinien być gotowy jesienią tak, by nowe przepisy - po pracach w parlamencie – weszły w życie w połowie przyszłego roku - dodał szef MAC w nowym nagraniu opublikowanym w serwisie Ministerstwa.
Wiele instytucji i urzędów pozwala już nam załatwić sprawy przez Internet. Ale jeszcze więcej nie. Teraz ustalenie, co i gdzie można załatwić wydaje się na tyle żmudne, że niejeden pomyśli, że już łatwiej pójść do urzędu. Planowana zmiana zakłada, że każdy urząd będzie musiał mieć elektroniczną skrzynkę podawczą. Korespondencja elektroniczna powoli stanie się standardem, bo nie będzie traktowana w przepisach jako rzecz wyjątkowa: jeśli urząd ma już dane obywatela czy podmiotu gospodarczego, będzie mógł mu zaproponować kontakt drogą elektroniczną (i nie będzie musiał przedstawiać mu tego pytania na papierze). Podobnie obywatel będzie mógł zaproponować urzędowi elektroniczną formę kontaktu.
Urzędy dysponować również muszą wystandaryzowanymi, ujednoliconymi formularzami:- Nie może być tak, że w jednym miejscu Polski formularz jest krótszy i sprawniejszy, a w innym ktoś coś dopisze. Wystandaryzowane formularze będą oczywistym ułatwieniem dla obywateli, dlatego chcemy o to zadbać- mówił Boni w TVN CNBC.
– Chcemy, by w kodeksie postępowania administracyjnego i ordynacji podatkowej oprócz papierowego załatwiania spraw mogły pojawiać się drogi i sposoby załatwiania elektronicznego – mówi minister. – Oczywiście nie można od razu zlikwidować obiegu papierowych dokumentów, to potrwa parę lat.
Źródło: MAiC