Rada gminy została upoważniona do określenia, w drodze uchwały, wykazu kąpielisk na terenie gminy lub na polskich obszarach morskich przyległych do danej gminy. Rada musi wydawać uchwały corocznie, najpóźniej do dnia 31 maja. Jednocześnie w tej samej uchwale rada jest zobowiązana określić czas sezonu kąpielowego, który może obejmować okres między 15 czerwca a 30 września (art. 34a).
Procedura podjęcia uchwały określającej wykaz kąpielisk w gminie jest sformalizowana i wymaga wniosku organizatora kąpieliska o wpisanie kąpieliska do wykazu, później projekt uchwały musi zostać wyłożona do publicznego wglądu w celu składania wniosków i uwag do tego projektu oraz zaopiniowania przez wskazane w ustawie organy administracji.
Po podjęciu uchwały organ wykonawczy gminy przedstawia właściwemu państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu informację o liczbie kąpielisk, wraz z ich wykazem, i podaje przyczynę zmian w liczbie kąpielisk w porównaniu do poprzedniego sezonu kąpielowego (art. 34f).
Nowym zadaniem wójta (burmistrza, prezydenta miasta) będzie prowadzenie i aktualizowanie ewidencji kąpielisk oraz przechowywanie dokumentacji stanowiącej podstawę wpisu do tej ewidencji (art. 34b).
Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne (Dz. U. Nr 44, poz. 253) wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2011 r., przy czym niektóre przepisy będą obowiązywały od 1 lipca 2010 r. i od 1 stycznia 2013 r.
Dodany przepis art. 34a wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2010 r., zatem uchwała w sprawie wykazu kąpielisk może być wydana po raz pierwszy na rok 2011.

Artykuł pochodzi z Serwisu Samorządowego www.samorzad.lex.pl