Anna Juszczyk, doradca podatkowy, starszy konsultant w dziale prawnopodatkowym PwC, przypomina, że w tamtym okresie obowiązywało stare rozporządzenie w sprawie e-faktur, które nakazywało stosowanie systemu EDI lub bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego certyfikatu. Potem jednak weszła w życie Dyrektywa 2010/45/EU z 13 lipca 2010 r. liberalizująca w znacznie większym zakresie wymogi dotyczące e-fakturowania (przewidująca co do zasady zrównanie traktowania faktur elektronicznych z papierowymi) i nakazująca państwom członkowskim UE wprowadzenie tych uproszczeń do 2013 r. Rezultatem tych zmian jest obecne rozporządzenie w sprawie e-faktur, które weszło w życie 1 stycznia 2011 r. – Projekt nowelizacji jest mniej liberalny niż obecne przepisy – podkreśla Anna Juszczyk. Oznacza to, że regulacje w części dotyczącej e-faktur nie powinny być uchwalone.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna