Rząd pracuje nad założeniami do nowelizacji ustawy o informatyzacji działalności podmiotów wykonujących zadania publiczne. Nowe prawo ma ponadto znowelizować kodeks postępowania administracyjnego, ordynację podatkową oraz prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
W obowiązującym teraz stanie prawnym zgoda na komunikację elektroniczną
z urzędem jest wyrażana dla indywidualnej sprawy administracyjnej. Oznacza to, że strona lub inny uczestnik postępowania musi ją wyrażać odrębnie dla każdego toczącego się postępowania, w którym uczestniczy.
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji chce, żeby już samo wniesienie przez stronę pisma w formie elektronicznej (np. do wójta) obligowało organ do stosowania w postępowaniu tej właśnie formy komunikacji ze stroną.
Źródło: Rzeczpospolita
E-doręczenie ma uprościć postępowania
Urząd nie będzie musiał tak jak obecnie wysyłać adresatowi papierowej decyzji, jeżeli ten nie odbiera jej w formie elektronicznej.