Podczas spotkania w Naczelnej Radzie Adwokackiej, które odbyło się w koncu ubiegłego tygodnia, przedstawiciele InPost i PGP poinformowali o tym że wdrażają zarówno system zapewniający działanie stałych, bezpiecznych i dogodnych punktów awizacji dla kancelarii, które odpowiadają ich rzeczywistym potrzebom, jak i system zabezpieczeń technicznych awizowanej korespondencji przed dostępem osób nieupoważnionych, zniszczeniem lub jej zagubieniem instalowanej w każdym punkcie odbioru poczty.
Z informacji InPost i PGP wynika, że firmy te pracują nad eliminacją praktycznych problemów związanych z udzielaniem pełnomocnictw pocztowych, w tym nad wprowadzeniem możliwości dopełnienia formalności związanych z udzieleniem pełnomocnictwa w każdym, dowolnie wybranym, punkcie pocztowym.
Podczas spotkania podkręślano, że by umożliwić sprawne działanie systemu informatycznego pozwalającego m.in. na lokalizowanie awizowanych przesyłek pocztowych, konieczne jest jeszcze m.in. jego pełne zintegrowanie z systemami działającymi w sądach i prokuraturach. Przedstawiciele Naczelnej Rady Adwokackiej zadeklarowali gotowość przystąpienia do testowania tego systemu.
Przedstawiciele InPost oraz PGP poinformowali również, że zwracają szczególną uwagę na szkolenie personelu w zakresie prawidłowej awizacji przesyłek sądowych oraz doręczania i wydawania korespondencji osobom do tego upoważnionym.