Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” pozwala podatnikowi zaplanować spotkania w dogodnych dla niego terminie i godzinie. Ułatwia to załatwianie spraw oraz zwiększa komfort i bezpieczeństwo klientów, którzy mogą załatwić swoją sprawę bez czekania w kolejce.

 

Przez internet i w urzędzie – załatwianie spraw w urzędzie skarbowym

- Podatnicy wiele spraw załatwiają przez internet, korzystają z coraz szerszego katalogu usług elektronicznych oferowanych przez Krajową Administrację Skarbową na stronie podatki.gov.pl. Jeżeli jednak zdecydujemy się pójść do urzędu skarbowego, powinniśmy umówić wizytę – zwraca uwagę MF. Od uruchomienia usługi w całym kraju, zarezerwowano już ponad 7,5 mln wizyt.

Najczęstszym powodem wizyty w urzędzie skarbowym są sprawy związane z podatkami majątkowymi, rejestrowaniem umów kupna-sprzedaży oraz chęć uzyskania potrzebnych zaświadczeń.

 

Umawianie wizyt w urzędzie

Najszybszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczą cztery kroki:

  1. wybór województwa oraz urzędu,
  2. wybór sprawy do załatwienia,
  3. wybór daty i godziny,
  4. podanie danych i numeru kontaktowego.

Po umówieniu wizyty na podany numer telefonu lub e-mail wysyłane jest potwierdzenie rezerwacji z informacją o m.in. stanowisku/pokoju, do którego trzeba się zgłosić w dniu wizyty. 

Zobacz również: Korzystanie z e-Urzędu Skarbowego już po nowemu >>

Aktualnie przez formularz online można już umówić wizytę, której termin przypada w ciągu najbliższych 21 dni, a nie jak dotychczas 14.

- Przypominamy również o trwającym badaniu ankietowym. Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" i podała adres e-mail, otrzyma po swojej wizycie wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. W ten sposób pozyskujemy opinie i wskazówki co należy poprawić w pracy urzędów, aby były jeszcze bardziej przyjazne klientom. Zachęcamy do udziału w ankiecie – zaznacza MF.