Wiele kancelarii i biur prowadzi działania promocyjne, ale niestety zdarza się, że nie przynoszą one spodziewanych efektów. Najczęściej przyczyną jest niewystarczające przygotowanie – licząc na szybkie i widoczne rezultaty inwestujemy, niejednokrotnie niemałe środki finansowe, ale promocja nie jest odpowiednio przemyślana i zaplanowana. Najważniejszym etapem w kampanii promocyjnej jest analiza stanu wyjściowego, określenie celu i planowanie – tym czynnościom należy poświęcić najwięcej czasu i uwagi. Tylko wtedy faza wdrożenia przebiegnie sprawnie, a wyniki będą satysfakcjonujące.

Ważnym elementem planowania jest określenie tożsamości kancelarii lub biura. Nie uda się wyróżnić wśród konkurencji, nie dysponując jasnym i czytelnym komunikatem, dlaczego warto korzystać z usług właśnie naszego biura. Każda firma powinna stworzyć nie tylko oryginalny i niepowtarzalny wizerunek graficzny (najlepiej ujęty w księdze wizualizacji), ale także zdefiniować swoją tożsamość, czyli sformułować komunikat: kim jesteśmy, czym się zajmujemy, na czym polega nasza przewaga i jakie korzyści wynikają dla klienta z nawiązania z nami współpracy.

Inny błąd to brak ciągłości i systematyczności. Niestety większość instrumentów promocji, szczególnie public relations, przynosi efekty w długiej perspektywie czasu. Tak samo jest z budowaniem marki – trzeba wielu lat, aby wyrobić sobie wizerunek sprawdzonego, wiarygodnego specjalisty.

Skuteczność działań promocyjnych może również ograniczać zbyt wąski katalog kanałów komunikacji. Poza długofalowym i konsekwentnym komunikowaniem się z otoczeniem nie należy korzystać tylko z jednego medium – im więcej kanałów komunikacji, tym więcej stwarzamy potencjalnemu klientowi okazji do uzyskania wiedzy na nasz temat.