Rekomendacje

Celem organizacji rekomendacji biznesowych jest nawiązywanie znajomości, wymiana informacji, a w efekcie wzajemne rekomendowanie innym swoich usług. Zwolennicy tej idei uważają, że kontakty biznesowe to najcenniejszy kapitał i klucz do rozwoju każdego przedsiębiorstwa.

Jak przekonują, "ciepłe” relacje i rekomendacje biznesowe wyniesione z relacji nawiązanych w tego typu organizacjach,  zwiększają skuteczność działań nawet o 80% w stosunku do „zimnych” kontaktów z nieznajomymi przedsiębiorcami. Partnerzy biznesowi stają się dla siebie nawzajem "przedstawicielami handlowymi" promującymi swoje biznesy, bez potrzeby zatrudniania i ponoszenia kosztów akwizycji. Przynależność do grupy kontaktów pozwala na dotarcie bezpośrednio do osób decyzyjnych w firmach, które same mogą zdecydować się na współpracę i korzystanie z produktów i usług.

Edukacja

Poza możliwością nawiązania nowych relacji biznesowych i pozyskania zleceń, sieci oferują swoim członkom możliwość dzielenia się wiedzą i wsparcie w zakresie poszerzania wiedzy biznesowej na szkoleniach i konferencjach. Celem tych działań jest poprawa konkurencyjności szczególnie małych i średnich firm.

Korzyści w złotówkach

Jak informują na swoich stronach organizacje kontaktów biznesowych, rekordowy dodatkowy zysk miesięczny przedsiębiorcy dzięki poleceniom wyniósł 35.000 zł (branża poligraficzna), wzrost obrotów o 56.000 zł w ciągu 1,5 miesiąca (branża finansowa), a oszczędność firmy 64.000 zł (branża reklamowa). Zachętę stanowią też dodatkowe możliwości biznesowe. Pomagając innym, dzięki podziałowi prowizyjnemu można uzyskać dodatkowy dochód od zarekomendowanych partnerów z innych branż.

Jak to działa?

Organizacje rekomendacji biznesowych działają we wszystkich większych miastach Polski. Tworzą grupy, do których przyjmowane są maksymalnie jedna-dwie firmy z danej branży co sprawia, że konkurencja jest niewielka lub w ogóle nie nie ma jej w ogóle. Cotygodniowe spotkania trwają 60-90 min. i są obowiązkowe. Tylko kilka razy można wysłać na spotkanie zastępcę, większa liczba nieobecności skutkuje usunięciem z grupy.  Wszyscy członkowie grup zobowiązują się do przekazywania wartościowych rekomendacji oraz zapraszania na spotkania gości. Aby dołączyć do organizacji trzeba wpłacić wpisowe (od 100 - 200 zł), a opłata roczna wynosi od kilkuset do ok. 2.000 zł. Aby sprawdzić jak działa organizacja i poszczególne grupy można je odwiedzić w roli gościa (nieodpłatnie) i dopiero wtedy podjąć decyzję o dołączeniu.

Źródło: bnipolska.pl, http://projektwp.pl

Dowiedz się więcej z książki
Ustawa o doradztwie podatkowym. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł