Dotychczas praktycznie każde postępowanie wymagało przedkładania kolejnego pełnomocnictwa do akt konkretnej sprawy. Pełnomocnika ogólnego można ustanowić wyłącznie elektronicznie – za pomocną nowej funkcjonalności na Portalu Podatkowym w zakładce Pełnomocnictwa. Dodatkowo udostępniono Centralny Rejestr Pełnomocnictw Ogólnych, czyli narzędzie do weryfikacji pełnomocnictw przez administrację podatkową.

Minister Finansów w rozporządzeniu z 21 czerwca 2016 r. (Dz. U. poz. 916) określił odpowiednie wzory:
•    pełnomocnictwa ogólnego (PPO-1) oraz
•    zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu pełnomocnictwa ogólnego (OPO-1).


 

Regulacje dotyczące pełnomocnictwa ogólnego, szczególnego oraz do doręczeń zostały szczegółowo omówione i opatrzone wzorami dokumentów w następujących procedurach dostępnych w LEX Navigator Procedury Podatkowe:
•    Pełnomocnictwo w postępowaniu podatkowym
•    Posługiwanie się pełnomocnictwem
•    Relacja organu wobec pełnomocnika
•    Rodzaje pełnomocnictw
•    Udzielenie pełnomocnictwa
•    Udzielenie tymczasowego pełnomocnictwa
•    Zakres obowiązków wynikających z pełnomocnictwa
•    Zakres uprawnień wynikających z pełnomocnictwa


Czy znasz już LEX Navigator Procedury Podatkowe?

Interaktywne diagramy obrazują przebieg kluczowych materialnych i formalnych procedur podatkowych, zaś fragmenty dokumentów wykładni oraz autorskie porady i komentarze, przygotowane przez zespół ekspertów pod redakcją naukową uznanych autorytetów pomagają odnaleźć właściwą drogą w trakcie postępowania.