Większość firm działających na rynku, niezależnie czy sprzedaje produkt czy usługę dąży do zapewnienia sobie lojalności klienta. Klient jest lojalny tak długo, jak długo czerpie z tego tytułu konkretne korzyści, co jednak nie musi oznaczać obniżki ceny za obsługę czy darmowych świadczeń - potrzeby klienta są o wiele bardziej złożone. Zazwyczaj lojalność wynikająca z gratyfikacji materialnej kończy się w chwili, gdy konkurencja zapłaci za wierność wyższą cenę, czyli zaoferuje korzyści o większej wartości – tańsze usługi, wyższe rabaty. Polityka promocyjna oparta jedynie na rabatach nie buduje długotrwałej przewagi konkurencyjnej. Oczywistą korzyścią dla klienta, budującą lojalność jest jakość świadczonych usług. Przywiązanie klienta do usługi o niskiej jakości nie jest w ogóle możliwe. W strategii lojalnościowej, zarówno jakość jak i standardy obsługi muszą być najwyższe, a klient musi być w pełni usatysfakcjonowany.  
Podstawową zasadą, którą powinna kierować się kancelaria jest skoncentrowanie się na kliencie i tym, by zapewnić mu profesjonalną i kompleksową obsługę. Należy uczynić wszystko, aby klient czuł, że jest traktowany indywidualnie - jak partner i że jego sprawy są priorytetowe dla obsługującej go kancelarii. Należy starać się, aby otrzymał, oprócz usług za które płaci coś niematerialnego, co będzie świadczyć o zaangażowaniu kancelarii i jednocześnie tworzyć między nią a klientem więź, dającą poczucie bezpieczeństwa i pewności, że zostanie obsłużony w sposób odpowiadający jego oczekiwaniom. Więź taka może powstać jedynie poprzez wzajemny kontakt. Niestety, nie zawsze jest możliwa bezpośrednia rozmowa z każdym obsługiwanym klientem, dlatego należy sięgać do form pośrednich, nie mniej skutecznych. Sposobów na utrzymanie i polepszenie kontaktów z klientem jest wiele. Jednym z nich jest przesyłanie newsletterów firmowanych przez kancelarię. O tym jak je przygotować w wersji minimalnej i maksymalnej – w następnym już za tydzień.