Wizerunek graficzny jest bardzo istotny, ponieważ u większości osób obrazy zapadają w pamięć lepiej niż słowa. Jest to najbardziej zwięzły i precyzyjny przekaz – pozwala odróżnić kancelarie od konkurencji, podkreślić jej indywidualność i niepowtarzalność, a także profesjonalizm i wysoką jakość usług.

Atrakcyjny system identyfikacji wizualnej opiera się na chwycie marketingowym AIDA: attention – przyciągnąć uwagę, interrest – zainteresować, desire – wzbudzić pożądanie, action – skłonić do działania (zakupu).

Konsekwentnie stosowany system identyfikacji wizualnej buduje trwały, jednolity wizerunek kancelarii, stanowiąc „opakowanie” – materialny, namacalny przejaw niematerialnej usługi doradczej i ma duże znaczenie przy wyborze kancelarii przez klienta.

Na system ten składa się każda pisemna forma komunikacji, która wychodzi z kancelarii, a więc nazwa, logo, barwy firmowe, firmowe materiały biurowe (wizytówki osobiste i firmowe , papier firmowy, koperty, notesy, rachunki, faktury, opinie raporty, teczki, pieczęcie, gadżety), a także broszury, foldery i oferty.

Warto pamiętać, że komunikacja wizualna firmy to także ubiór pracowników oraz wystrój kancelarii, szyldy i tablice na zewnątrz biura.

Niezwykle ważne jest stosowanie systemu identyfikacji wizualnej w komunikacji elektronicznej – na  stronie internetowej kancelarii, w wizytówkach internetowych, newsletterach, blogach, profilach na portalach społecznościowych.

Członkowie KIDP mogą korzystać z opracowanego na zlecenie KRDP Systemu Identyfikacji Wizualnej Doradców Podatkowych, który jest dostępny w serwisie internetowym KIDP. Jest to przewodnik, określający dozwolone sposoby wykorzystania znaku (logotypu) KIDP. Zbiór zawartych w nim zasad wskazuje, jak prawidłowo posługiwać się logotypem Izby na wizytówkach, papierze firmowym, stronie internetowej, kopertach, notatnikach, teczkach, kalendarzach i szyldach. Stosowanie systemu przez doradców podatkowych przyczynia się do zbudowania rozpoznawalnego wizerunku doradztwa jako grupy zawodowej we wszystkich kręgach społecznych, pośrednio lub bezpośrednio z nią związanych.