Z przeprowadzonego badania wynika, że więcej niż czterech na dziesięciu konsumentów w Niemczech, Holandii i Austrii stara się kupować najtańszą żywność i napoje. Z kolei więcej Rosjan i Włochów ogranicza wydatki na odzież i obuwie (odpowiednio 49 proc. i 43 proc.). Rzadsze jadanie w pubach lub restauracjach to kolejny sposób na zmniejszenie codziennych wydatków i oszczędzanie pieniędzy, szczególnie popularny wśród Niemców (48 proc.), Francuzów (45 proc.), Austriaków (41 proc.) i Włochów (42 proc.).
Szczególnie częste wśród konsumentów w Rosji i Niemczech (odpowiednio 45 proc. i 42 proc.) jest obecnie odkładanie większych zakupów, takich jak samochody lub pralki. Sposobem na oszczędzanie są również rzadsze wizyty w pubach i kawiarniach. Ten sposób na zmniejszenie codziennych wydatków wskazuje czterech na dziesięciu Francuzów i Niemców. Respondenci we Francji i w Niemczech rezygnują też z wyjść do kina lub na koncerty w celu ograniczenia budżetu domowego. Nieco ponad jeden na trzech konsumentów w Niemczech, Austrii, Francji, Holandii i Wielkiej Brytanii decyduje się na tańsze wakacje.
Nieco powyżej 40 proc. brytyjskich i 27 proc. holenderskich konsumentów odpowiedziało, że oszczędzają pieniądze dzięki ograniczeniu kosztów ogrzewania i klimatyzacji. Dla ponad jednej czwartej Brytyjczyków, Niemców i Austriaków kupno najtańszych biletów kolejowych i lotniczych jest metodą na obniżenie wydatków .
Poniżej lista trzech najpopularniejszych metod oszczędzania w Europie sporządzona na podstawie odpowiedzi udzielonych przez konsumentów: :
- kupowanie najtańszej żywności i napojów,
- odkładanie droższych zakupów, na przykład samochodów lub pralek,
- rzadsze wychodzenie do pubów, barów lub kawiarni;
Ogólnie rzecz biorąc, kobiety w Europie oszczędzają więcej niż mężczyźni: szczególnie na zakupach najtańszej żywności napojów (odpowiednio 42 proc. i 34 proc.), niższych wydatkach na odzież i obuwie (odpowiednio 43 proc. i 36 proc.) oraz kupowaniu mniejszej ilości gazet i czasopism (odpowiednio 24 proc. i 18 proc.).
Europejskie gospodynie domowe z klasy średniej szczególnie oszczędzają na żywności i napojach (48 proc.), ograniczaniu wydatków na odzież i obuwie (47 proc.), a także rzadszym wychodzeniu do kawiarni (43 proc.), restauracji (46 proc.) i kina (45 proc.). Natomiast starsze europejskie konsumentki z klasy średniej mają mniejszą potrzebę oszczędzania: w tej grupie próby znacznego obniżenia wydatków są podejmowane tylko w takich dziedzinach jak żywność i napoje (37 proc.) oraz odzież i obuwie (40 proc.).
Sondaż „Oszczędzanie w Europie - europejski konsument” przeprowadzono na zlecenie Stowarzyszenia GfK, zimą 2009 roku. W ramach badania Stowarzyszenie GfK zleciło sondaż wśród około 10 200 konsumentów w dziewięciu europejskich krajach (Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Holandii, Austrii, Hiszpanii, Polsce i Rosji). Sondaż jest reprezentatywny dla 439 milionów indywidualnych konsumentów w Europie w wieku 14/15+ i wskazuje podstawowe trendy w konsumpcji indywidualnej w wymienionych dziewięciu krajach.
Szczególnie częste wśród konsumentów w Rosji i Niemczech (odpowiednio 45 proc. i 42 proc.) jest obecnie odkładanie większych zakupów, takich jak samochody lub pralki. Sposobem na oszczędzanie są również rzadsze wizyty w pubach i kawiarniach. Ten sposób na zmniejszenie codziennych wydatków wskazuje czterech na dziesięciu Francuzów i Niemców. Respondenci we Francji i w Niemczech rezygnują też z wyjść do kina lub na koncerty w celu ograniczenia budżetu domowego. Nieco ponad jeden na trzech konsumentów w Niemczech, Austrii, Francji, Holandii i Wielkiej Brytanii decyduje się na tańsze wakacje.
Nieco powyżej 40 proc. brytyjskich i 27 proc. holenderskich konsumentów odpowiedziało, że oszczędzają pieniądze dzięki ograniczeniu kosztów ogrzewania i klimatyzacji. Dla ponad jednej czwartej Brytyjczyków, Niemców i Austriaków kupno najtańszych biletów kolejowych i lotniczych jest metodą na obniżenie wydatków .
Poniżej lista trzech najpopularniejszych metod oszczędzania w Europie sporządzona na podstawie odpowiedzi udzielonych przez konsumentów: :
- kupowanie najtańszej żywności i napojów,
- odkładanie droższych zakupów, na przykład samochodów lub pralek,
- rzadsze wychodzenie do pubów, barów lub kawiarni;
Ogólnie rzecz biorąc, kobiety w Europie oszczędzają więcej niż mężczyźni: szczególnie na zakupach najtańszej żywności napojów (odpowiednio 42 proc. i 34 proc.), niższych wydatkach na odzież i obuwie (odpowiednio 43 proc. i 36 proc.) oraz kupowaniu mniejszej ilości gazet i czasopism (odpowiednio 24 proc. i 18 proc.).
Europejskie gospodynie domowe z klasy średniej szczególnie oszczędzają na żywności i napojach (48 proc.), ograniczaniu wydatków na odzież i obuwie (47 proc.), a także rzadszym wychodzeniu do kawiarni (43 proc.), restauracji (46 proc.) i kina (45 proc.). Natomiast starsze europejskie konsumentki z klasy średniej mają mniejszą potrzebę oszczędzania: w tej grupie próby znacznego obniżenia wydatków są podejmowane tylko w takich dziedzinach jak żywność i napoje (37 proc.) oraz odzież i obuwie (40 proc.).
Sondaż „Oszczędzanie w Europie - europejski konsument” przeprowadzono na zlecenie Stowarzyszenia GfK, zimą 2009 roku. W ramach badania Stowarzyszenie GfK zleciło sondaż wśród około 10 200 konsumentów w dziewięciu europejskich krajach (Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Holandii, Austrii, Hiszpanii, Polsce i Rosji). Sondaż jest reprezentatywny dla 439 milionów indywidualnych konsumentów w Europie w wieku 14/15+ i wskazuje podstawowe trendy w konsumpcji indywidualnej w wymienionych dziewięciu krajach.