7 kwietnia 2023 r. wejdą w życie przepisy nowelizacji ustawy - Kodeks pracy z 1 grudnia 2022 r. dotyczące pracy zdalnej (Dz.U. z 2023 r., poz. 240). Zrozumiałe jest więc, że im bliżej tego terminu, tym większe jest zainteresowanie pracodawców wdrożeniem nowego prawa. Świadczą o tym pytania, jakie wpływają do Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.

Czytaj również: Okazjonalna praca zdalna to nie urlop na żądanie – nie wystarczy wniosek, potrzebna zgoda szefa>>

Na stronie ministerstwa pojawiła się więc nowa zakładka: Praca zdalna – pytania i odpowiedzi. Jak udało się nam ustalić, to odpowiedzi na najczęściej zadawane przez przedsiębiorców pytania.

Co więcej, omówienie nowych przepisów w postaci przykładowych pytań i odpowiedzi pracodawcy mogą też znaleźć na kanale Państwowej Inspekcji Pracy na Youtube.

Sprawdź w LEX:

Czy obowiązkiem pracodawcy jest dostarczenie biurka i krzesła dla pracownika wykonującego pracę zdalnie? >

Czy ryczałt za pracę zdalną powinien zostać obniżony w przypadku nieobecności pracownika w pracy? >

Czy rozkład czasu pracy pracownika zatrudnionego w podstawowym systemie czasu pracy może przewidywać przerwę między godz. 13.00 a 14.30? >

Czy ryczałt za pracę zdalną okazjonalną będzie również zwolniony ze składek ZUS? >