Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej opublikowało wreszcie efekt uzgodnień międzyresortowych, konsultacji publicznych i opiniowania projektu nowej ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (nr UC62). Projekt, który ma implementować dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2041 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie adekwatnych wynagrodzeń minimalnych w Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 275 z 25.10.2022, str. 33), wciąż nie przeszedł procesu legislacyjnego, choć termin implementacji upłynął 15 listopada 2024 r. I choć projekt trafił na Komitet do Spraw Europejskich wciąż rodzi zastrzeżenia w łonie samej Rady Ministrów.

Zobacz szkolenie w LEX: Tomaszewska Barbara, Zmiany w prawie pracy w 2025 r.>

Czytaj również: Za dużo kategorii, za mało różnic – wynagrodzenia w samorządach do poprawy>>

Minimalne wynagrodzenie bez dodatków

Zgodnie z projektowanym art. 16 ust. 1, wysokość wynagrodzenia pracownika zatrudnionego w pełnym miesięcznym wymiarze czasu pracy nie może być niższa od wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego w trybie art. 7 (tak jak obecnie wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę będzie corocznie przedmiotem negocjacji w ramach Rady Dialogu Społecznego, a Rada Ministrów do 15 czerwca każdego roku będzie przedstawia RDS m.in. propozycję wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w roku następnym oraz propozycję wysokości minimalnej stawki godzinowej w roku następnym).

ZAŁÓŻ BEZPŁATNE KONTO - artykuł dla użytkowników Moje Prawo.pl
Pozostało: 85% treści Dziękujemy, że tu jesteś! Jeżeli chcesz przeczytać cały artykuł, załóż BEZPŁATNE KONTO
lub zaloguj się
Zaloguj się!
Nie masz jeszcze konta na Moje Prawo.pl? Załóż konto