Jak informuje "Gazeta Wyborcza", Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach opublikowały Globalny Monitor Przedsiębiorczości pokazujący najnowsze wyniki tzw. badania GEM. Pokazuje motywy zakładania i prowadzenia własnych firm. Prowadzone jest od 1999 r. w 73 krajach.

Tegoroczne badanie ukazuje zmianę w postrzeganiu własnej firmy przez Polaków: to szansa, a nie konieczność. - Od 2014 r. obserwujemy odwrócenie relacji, mamy więcej osób zakładających firmy z powodu dostrzeżonej szansy. Jeszcze w 2013 r. z konieczności zakładanych było 47 proc. firm, a szansy - niecałe 33 proc. W 2015 r. było to odpowiednio 28 proc. i 46 proc. To jest naprawdę istotna zmiana na plus - mówi "Wyborczej" Anna Tarnawa, kierownik Sekcji Badań i Analiz w PARP.

Co ciekawe, Polacy rejestrujący firmy coraz częściej twierdzą, że własna działalność to szansa na podniesienie standardu życia. Tak firmę postrzega ponad 47 proc. badanych. Więcej>>