Pytanie
Prowadzimy spółką jawną (pełne księgi), podatek dochodowy od osób fizycznych opłacamy w sposób liniowy (19%), zaliczki wpłacane są w sposób uproszczony (1/12). W 2013 r. spółka poniosła wydatki związane z udziałem w w targach w styczniu 2014 r. na terenie innego kraju UE. Koszty te dotyczyły miedzy innymi wynajęcia powierzchni wystawienniczej, zakupu katalogów czy zakupu mebli eksponujących towar na targach (amortyzacja od grudnia 2013 r.). Wniosek o dotację w programie 6.1 "Paszport do eksportu" został zaakceptowany w 2014 r. i w lutym 2014 r. została podpisana umowa. Pierwszy wniosek o płatność został złożony i zaakceptowany w kwietniu 2014 r. Spółka w maju 2014 r. otrzymała zwrot poniesionych kosztów z 2013 r. i okresu od stycznia do lutego 2014 r. (refundacja 75% poniesionych kwalifikowanych wydatków). Środki otrzymane są z dwóch źródeł: 15% jako dotacja celowa i 85% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Spółka koszty objęte refundacją (75%) zakwalifikowała jako niestanowiące koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 136 u.p.d.o.f. (koszty korygowane wstecz), natomiast otrzymaną dotację jako przychód niepodlegający opodatkowaniu.
Czy spółka postąpiła prawidłowo?