Warszawa Zachodnia będzie zintegrowanym węzłem przesiadkowym łączącym stację kolejową, przystanki tramwajowe, dworzec autobusów dalekobieżnych, zespoły miejskich przystanków autobusowych, postoje taksówek oraz parkingi dla samochodów osobowych i rowerów.

Warszawa Zachodnia to stacja o największym ruchu pociągów w Polsce - przejeżdża przez nią ok. 1000 pociągów w ciągu doby, a z węzła przesiadkowego korzysta ok. 60.000 osób dziennie. Opracowana już została koncepcja architektoniczno-funkcjonalna infrastruktury pasażerskiej, a w najbliższym czasie wybrany zostanie wykonawca dokumentacji projektowej.

Warszawa Zachodnia będzie multimodalnym węzłem komunikacyjnym, zrealizowanym z myślą o wygodzie pasażerów. Przebudowane zostaną istniejące perony, powstanie jeden nowy. Dla pasażerów przewidziano nowoczesne rozwiązania architektoniczne. Obiekt będzie w pełni dostępny dla osób niepełnosprawnych. W drodze na perony pomogą przestronne windy, do których łatwo będzie wejść z rowerem czy wózkiem. Całkowicie zmieni się przejście podziemne i zostanie połączone z przestrzenią dla pasażerów, m.in. z poczekalniami i kasami biletowymi.

Nowa Zachodnia będzie budowana w latach 2019-2021. Pełną funkcjonalność uzyska po ukończeniu modernizacji linii średnicowej.

Źródło: www.mib.gov.pl, stan z dnia 7 lutego 2017 r.

Serwis Budowlany
Artykuł pochodzi z programu Serwis Budowlany
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami