Młodzi ludzie nie czekają na propozycje pracy, tylko sami biorą swoją przyszłość we własne ręce. Chcą wykorzystać własne pomysły na biznes, sprawdzić się i odnieść sukces. 
Według badania PARP „Bilans Kapitału Ludzkiego” 25 proc. studentów skłania się do podjęcia ryzyka prowadzenia własnej działalności gospodarczej, a 39 proc. rozważa założenie swojego biznesu w przyszłości.
 
Kto chce zostać przedsiębiorcą?
Najczęściej przedsiębiorcami chcą być studenci architektury, budownictwa, usług dla ludności czy weterynarii (74 proc. kobiet i 80 proc. mężczyzn), ochrony środowiska lub kierunków artystycznych (66 proc. kobiet i 75 proc. mężczyzn).
 
Dlaczego młodzi Polacy chcą zakładać własne firmy?
Jednym z powodów jest brak pracy. Sytuacja zawodowa absolwentów uczelni wyższych pogarsza się z roku na rok. – To jednak tylko jeden z powodów. Dla wielu osób najważniejsza jest jednak chęć sprawdzenia się, wdrożenia w życie własnych pomysłów, obrania własnej drogi. Młodość to przecież czas, kiedy stosunkowo łatwo podejmuje się ryzyko, a szanse mogą się już nie powtórzyć – komentuje Aneta Grzyb–Hejduk, ekspert ds. szkoleń
w Akademii PARP.
 
Młodość to także brak doświadczeń, wiedzy biznesowej i środków na rozwój biznesu. Dla osób, które swoje przedsiębiorstwo chcą założyć jeszcze w trakcie trwania nauki, szansą są inkubatory przedsiębiorczości. Zapewniają one m.in. biuro, obsługę prawną i księgową. Na terenie Polski działa 31 Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, w których w ciągu 7 lat założono 5 200 firm.
 
Jednak nawet student prowadzący swój biznes w inkubatorze musi orientować się w przepisach podatkowych, księgowości, marketingu czy sprzedaży. Rozwiązaniem dla cierpiących na brak czasu studentów–przedsiębiorców są szkolenia e-learning
w Akademii PARP.
 
Przyszli przedsiębiorcy poznają tam nie tylko podstawy prowadzenia biznesu, ale też nauczą się, jak go rozwijać. Ze szkoleń „Jak założyć własną firmę?” oraz „Jak rozwijać firmę?" studenci wyniosą wiedzę o mechanizmach prowadzenia własnego biznesu. W szkoleniach „Techniki sprzedaży” i „Plan marketingowy dla MSP” poznają techniki sprzedaży i nauczą się pisać plan marketingowy. „Podatek VAT 2013”, „Finanse dla niefinansistów” czy najnowsze szkolenie „Podatkowa księga przychodów i rozchodów” pomogą przygotować się do samodzielnego prowadzenia spraw finansowych i prawnych swojego małego przedsiębiorstwa.
 
– Przed podjęciem decyzji o własnym biznesie warto zajrzeć na portal Akademii PARP i właściwie przygotować się na ten ważny krok. Studenci, którzy już mają małe firmy, również mogą wiele zyskać rejestrując się na naszym portalu szkoleniowym. Zaletą szkoleń Akademii PARP jest ich forma, czyli e-learning. Po szkolenia można sięgnąć w dowolnym czasie, zawsze można też wrócić do szkolenia i zaktualizować informacje – mówi Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.
 

Portal szkoleniowy Akademii PARP udostępnia 35 szkoleń e-learningowych, z których mogą korzystać przedsiębiorcy i pracownicy firm MSP. Szkolenia Akademii PARP poparte są wieloma praktycznymi przykładami, dzięki którym łatwiej jest zapamiętać materiał. Każdy absolwent szkoleń Akademii PARP otrzymuje certyfikat, potwierdzający zdobytą wiedzę. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego