Pytanie
Podatnik prowadzi salon fryzjerski. Otrzymuje od właściciela budynku, w którym wynajmuje lokal, co miesiąc dwie faktury, jedną za czynsz, a drugą tytułem zaliczki na utrzymanie części wspólnych budynku, na kwotę netto 1000 zł. Druga faktura nie jest wystawiana na podstawie przelewu tylko dopiero na jej podstawie ma być zrobiony przelew.
Czy ta faktura powinna być traktowana jako zaliczka?
Podatnik otrzymywał takie faktury przez cały 2012 r., w marcu 2013 r. otrzymał fakturę "rozliczenie zaliczek utrzymania części wspólnych budynku za 2012 r.", z dopłatą 3000 zł. Podatnik traktował te faktury jako zwykłe, nie jako zaliczki i na ich podstawie księgował w koszty w 2012 r.
Czy powinien wyksięgować je z kosztów i zaksięgować teraz jedną kwotą na podstawie faktury rozliczeniowej w marcu 2013 r.?