Pytanie
Polska spółka z o.o. świadczy na rzecz brytyjskiej spółki matki kompleksowe usługi reklamowe. W lutym zeszłego roku brytyjska spółka matka przysłała do siedziby polskiej spółki córki serwer oraz inne elementy hardwaru. Własność tych towarów nie została przeniesiona na spółkę polską. Wraz z zainstalowaniem serwera spółka brytyjska zaczęła świadczyć na rzecz spółki polskiej usługi informatyczne, m.in. maintenance. Od września zeszłego roku informatycy polskiej spółki zobowiązani zostali do świadczenia usług informatycznych (typu back up itp.) dla spółki brytyjskiej oraz jej przedstawicielstw w Czechach, na Węgrzech oraz na Ukrainie (oczywiście z wykorzystaniem przysłanego hardwaru). Do tej pory ani spółka brytyjska, ani spółka polska nie wystawiły sobie żadnych faktur, ani w inny sposób nie obciążyły się żadnymi kosztami. Nie mają również takich zamierzeń na przyszłość. Celem całej operacji jest integracja działów IT w całej grupie. Spółka brytyjska ma być właścicielem całego hardwaru i softwaru (plus świadczenie pewnych usług informatycznych), a spółka polska ma być głównym dostawcą usług informatycznych typu back up dla spółki matki i jej przedstawicielstw w tym rejonie Europy.
Jak w sposób prawidłowy powinny zostać rozliczone te transakcje zarówno ze strony polskiej spółki, jak i jej brytyjskiej matki?
Czy wchodzi tu w grę umowa toolingowa, czy też może wspólne przedsięwzięcie?
Przy analizie obowiązków spółki brytyjskiej proszę uwzględnić art. 12 ust. 1 pkt 7 u.p.t.u.