Pytanie
Podatnik VAT Miasto-Urząd Miasta zamierza ewidencjonować w kasie fiskalnej obrót objęty 23% VAT z tytułu czynności, które wykonuje na rzecz osób fizycznych, a które nie są zwolnione z tej ewidencji, np. opłaty za służebność gruntową, odszkodowania za bezumowne korzystanie z nieruchomości, refakturowane usługi za operat szacunkowy, rzut kondygnacji, podziały geodezyjne, rozgraniczenie nieruchomości itp. (przy sprzedaży nieruchomości). Czynności te traktowane jako świadczenie usług dokonywane są w komórce zajmującej się gospodarowaniem mieniem. Osoby fizyczne dokonują wpłaty za te czynności w terminie określonym w umowie, akcie notarialnym lub w uzgodnieniu warunków sprzedaży przed aktem notarialnym w kasie u mieszczącej się pod innym adresem niż komórka dokonująca sprzedaży lub w banku.
Gdzie powinna być zainstalowana kasa fiskalna - czy wyłącznie w komórce dokonującej sprzedaży, tj. w komórce gospodarowania nieruchomościami, czy też w tej komórce i w kasie urzędu dla ewidencji wpłat jako zaliczek lub przedpłat?
Jak należy wywiązać się z obowiązku przekazywania paragonu fiskalnego osobie fizycznej, jeśli będziemy rejestrować w kasie fiskalnej miesięczną sprzedaż służebności gruntowej (umowa jest na 3 lata z płatnościami miesięcznymi) w momencie miesięcznego obowiązku podatkowego, natomiast osoba fizyczna nie przyjdzie do urzędu co miesiąc po odbiór paragonu i nie złoży wniosku o wystawienie faktury?
Czy musi być dokonywany raport dobowy ze sprzedaży dokonanej w danym dniu, czy też może być drukowany raport miesięczny?
Czy kasa rejestrująca służy tylko rejestrowaniu sprzedaży, czy też dokumentuje przyjęcie gotówki?