– Na polskim rynku usług sprzątania konkurencja jest już bardzo duża – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marcin Nesterowicz, country manager w MyRendi.pl. –W ostatnim czasie zauważyliśmy pojawienie się nowego rodzaju działalności, za pośrednictwem internetu. Takie platformy mają niewielkie koszty własne, więc mogą zaproponować niższe ceny, przy zachowaniu jakości świadczonych usług. Na razie klienci uczą się składania tego rodzaju zleceń. MyRendi proponuje im szybką realizację takiego zamówienia.
Polska jest jednym z największych rynków usług sprzątających w Europie. Aktywnie prowadzi na nim działalność około 4 tys. firm sprzątających, których przychody każdego roku rosną o około jedną piątą (20 proc.). Krajowe usługi kierowane do firm i instytucji wyceniane są na 6–7 mld zł, natomiast zlecenia na rzecz klientów indywidualnych – blisko 2 mld zł. Na najpopularniejszych portalach ogłoszeniowych pojawia się ponad 6 tys. ogłoszeń dotyczących sprzątania miesięcznie. Średnie wynagrodzenie w firmach świadczących takie usługi wynosi około 2,2 tys. zł.