Pytanie
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą w 2012 r. prowadziła księgi handlowe. Od 2013 r. zaprowadziła podatkową książkę przychodów i rozchodów.
1) Czy jeżeli na koncie rozliczenia międzyokresowe w 2012 r. zostały salda ubezpieczeń, które dotyczyły roku 2012 i 2013, pozostałą kwotę należy zaksięgować w 2013 r. w jednej pozycji w styczniu, czy też w 2012 r.?
2) Kiedy należy ująć w kosztach ubezpieczenia jeżeli w grudniu 2012 r. firma zawarła ubezpieczenia, które dotyczą okresu grudzień 2012 r. - listopad 2013 r. - w miesiącu grudniu część za grudzień a pozostała kwotę w styczniu 2013 r. i już nie rozdzielać na poszczególne okresy?
3) Czy w przypadku, gdy w grudniu 2012 r. zawarto ubezpieczenie, które dotyczy 2013 r. - należy w 2012 r. zaksięgować zobowiązanie i rozliczenia międzyokresowe a w kosztach ująć całość w miesiącu styczniu?
4) Kiedy należy ująć w kosztach otrzymane w grudniu faktury kosztowe za telefon, rozmowy telefoniczne dotyczące 2012 r. natomiast abonament jest za miesiąc grudzień 2012 r. - styczeń 2013 r.?
5) Kiedy należy ująć faktury, jeżeli w 2013 r. firma otrzymała korekty faktur, które dotyczą zakupionego towaru w 2012 r. - czy w roku 2012 jako zmniejszenie towarów, czy też w roku 2013 w rubryce zakup towarów jako zmniejszenie kosztów?