Pytanie
Zgodnie z art. 99 ust. 3 u.p.t.u., podatnicy, o których mowa w art. 99 ust. 1, inni niż podatnicy rozliczający się metodą kasową, mogą również składać deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 2 (kwartalne), po uprzednim pisemnym zawiadomieniu naczelnika urzędu skarbowego, najpóźniej do 25. dnia drugiego miesiąca kwartału, za który będzie po raz pierwszy złożona kwartalna deklaracja podatkowa. W przedmiotowym stanie faktycznym podatnik do końca 2008 r. składał deklaracje VAT–7 (zgodnie ze zgłoszeniem rejestracyjnym), natomiast w 2009 r. zaczął składać do urzędu skarbowego deklaracje VAT-7K, pomimo że nie złożył informacji o wyborze takiej formy rozliczenia podatku. Za poszczególne kwartały składał również informacje VAT-UE (był bowiem od 2005 r. zarejestrowany dla transakcji wewnątrzwspólnotowych). Urząd skarbowy uznał, że podatnik nie miał prawa składać kwartalnych deklaracji w związku z brakiem stosownego zawiadomienia, a co za tym idzie - uznał składane VT-7K za bezskuteczne i w konsekwencji na podstawie w art. 97 ust. 15 u.p.t.u. wykreślił podatnika z rejestru jako podatnika VAT UE, o czym podatnik został powiadomiony.
Czy urząd skarbowy miał prawo uznać składane przez podatnika deklaracje VAT-7K za bezskuteczne (w sytuacji, gdy podatnik zaniechał obowiązkowi zawiadomienia, o którym mowa w art. 99 ust. 3 u.p.t.u.), a jeżeli tak, to czy urząd miał prawo na podstawie art. 97 ust. 15 u.p.t.u. wykreślił podatnika z rejestru jako podatnika VAT UE?
Czy zaistniały podstawy prawne do takiego wykreślenia?
Powyższe ma doniosłe znaczenie dla oceny praw kontrahentów UE podatnika z racji dokonanych przez podatnika nabyć wewnątrzwspólnotowych.