Pytanie
Stan faktyczny Polska spółka z o.o. jest producentem wiązek elektrycznych do samochodów. Wiązki są sprzedawane do spółki powiązanej w Niemczech. Niemiecka spółka sprzedaje je do odbiorcy końcowego w Niemczech - producenta samochodów. Polska spółka na zlecenie spółki niemieckiej (brak umowy) świadczy usługi serwisowe w ramach reklamacji u producenta samochodów. jest to działalność pozaprodukcyjna i marginalna w stosunku do działalności podstawowej. Usługi te wykonują pracownicy polskiej spółki w ramach oddelegowania do pracy w Niemczech. Pracownicy wykonują swoją pracę w sposób ciągły w miejscu wydzielonym na terenie zakładu producenta samochodów w Niemczech. Za świadczone usługi serwisowe obciążana jest spółka niemiecka mająca 100% udziałów w spółce polskiej.
Czy tego typu działalność spełnia wymogi definicji zakładu w rozumieniu art. 5 przepisów o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartej między Polską a Niemcami a także wytycznych OECD?
Czy konieczna jest umowa na świadczenie tego typu usług z udziałowcem niemieckim?
Czy mieści się to w pojęciu działalności pomocniczej o której mowa w art. 5 umowy polsko-niemieckiej?