Pytanie
Inwestor otrzymał decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach na budowę: stacji demontażu pojazdów z wiatą o powierzchni około 800 m2 i na kilka innych obiektów jak: hala magazynowa, portiernia, waga samochodowa, utwardzenie terenu, zieleń itp. Niektóre z nich nie musiałyby być brane pod uwagę w decyzji środowiskowej. Autor operatów stwierdził, że w decyzji środowiskowej istotą rzeczy jest możliwość zlokalizowania danej inwestycji na danym terenie dla konkretnej działki, natomiast parametry budynków dla tego typu obiektów określa się w decyzji o warunkach zabudowy.
Czy projekt stacji demontażu może mieć powierzchnię 1100 m2, na którą składa się budynek o powierzchni 750 m2 oraz wiata 350 m2, jeśli w decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych przyjęto powierzchnię około 800 m2?
Czy decydującym czynnikiem nie powinien być przerób ilości samochodów – demontaż, który się nie zmieni?
Zarówno w jednej decyzji jak drugiej nie ma nic na ten temat, chociaż we wnioskach i raporcie oddziaływania była podana ilość do 2 samochodów na dobę, czyli około 500 rocznie.
Czy podana powierzchnia w decyzji środowiskowej jest powierzchnią, do której trzeba się dostosować w projekcie budowlanym?
Czy istnieje jakaś tolerancja różnicy między powierzchnią podaną w decyzji i w projekcie?
Kto może o tym zdecydować?