"ARP do tej pory współpracowała przede wszystkim z dużym biznesem, dużymi firmami, dużym przemysłem. Chcemy wykorzystać to doświadczenie" - mówi wiceprezes Szaniawski.

"Wykorzystujemy je do tego, by - po pierwsze umożliwiać dużym firmom tworzenie i wdrażanie innowacji, czy wspieranie ich w tym zakresie (...). Z drugiej strony, by umożliwiać małym i średnim przedsiębiorstwom nawiązywanie relacji z dużymi i budowanie wspólnie tych rozwiązań innowacyjnych" - wyjaśnia.
 
Jak wskazuje, jednym z narzędzi, które oferuje Agencja, jest ARP Innovation Pitch. "To jest czysto biznesowy model współpracy, w ramach którego duży przedsiębiorca identyfikuje w jakich obszarach szuka rozwiązań innowacyjnych, my pomagamy znaleźć małych i średnich, którzy już mają gotowe rozwiązania do zaoferowania i do wdrożenia przez tego dużego, a potem ich spotykamy razem i pomagamy wdrożyć to w praktyce" - tłumaczy.
 
"Korzyść jest taka, że duży przedsiębiorca nie musi tracić czasu i wydawać środków na opracowanie i wdrożenie rozwiązania, na które już inny przedsiębiorca wydał pieniądze i zainwestował swój czas, często z użyciem środków publicznych, często z użyciem środków unijnych. Natomiast ten mały dostaje szansę na to, żeby przeskoczyć o kilka pułapów wyżej, jeśli chodzi o poziom biznesu, robiąc transakcję z tym dużym przedsiębiorcą" - dodaje Szaniawski. (PAP)