Zgodnie z wcześniej określonymi zasadami, w placówkach pocztowych może przebywać określona liczba klientów. Przy okienku może stać tylko jedna osoba, zachowując bezpieczny odstęp od naszego pracownika. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika o okazanie dokumentu lub wykonanie innych niezbędnych czynności.

 

Poczta wprowadza specjalny czas obsługi starszych osób

Zgodnie z nowymi zasadami, od poniedziałku do piątku między 10:00 a 12:00 z usług pocztowych mogą korzystać wyłącznie seniorzy. W przypadku placówek otwieranych później, tj. od godz. 11:00 seniorzy będą obsługiwani do godz. 12:00.

Czytaj też: Nowe rygory dla przedsiębiorców mają ograniczyć epidemię koronawirusa>>

Poczta Polska zaleca też, by klienci ze względów bezpieczeństwa korzystali z możliwość płatności bezgotówkowych, np. kartami płatniczymi lub telefonem w placówkach pocztowych. Pozwoli to także skrócić czas obsługi klientów.

Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w poszczególnych placówkach. Realizacja usług przez listonoszy, w tym wypłata rent i emerytur odbywa się na niezmienionych zasadach.

Od 2 kwietnia sklepy spożywcze, drogerie i apteki w godz. 10-12 są dostępne wyłącznie dla osób powyżej 65 roku życia, ma to chronić seniorów.