UOKiK poinformował, że z okazji Światowego Dnia Konsumenta Urząd przygotował m.in. interaktywne narzędzie edukacyjne - portal konsument.edu.pl, serię codziennych wideoczatów z ekspertami na kanale UOKiK na Facebooku, oraz zestaw praktycznych porad, które będą publikowane na profilu UOKiK na Twitterze.

Jak podkreśla Urząd, portal konsument.edu.pl, który jest osią skupiającą działania edukacyjne UOKiK przygotowane z okazji 15 marca, to nowoczesne, interaktywne narzędzie służące edukacji. Strona zawiera symulator portalu społecznościowego, który pozwoli urealnić podczas działań edukacyjnych sytuacje, z jakimi mogą zetknąć się konsumenci kupujący towary i usługi w internecie. Strona pozwoli m.in. na wybór towaru, jego parametrów, a także na zasymulowanie wyboru sposobów dostawy i formy płatności, ucząc internautów nt. możliwych modeli zagrożeń w sieci podczas dokonywania zakupów online.

Czytaj: Strony internetowe firm pod czujnym okiem UOKiK>>