Projekt (nr UDER64) przewiduje, że podmioty rynku finansowego będą zobowiązane do przyjmowania reklamacji w formie elektronicznej. Ponadto, jeżeli klient złoży reklamację za pomocą środków komunikacji elektronicznej wskazanych przez dany podmiot, odpowiedź zostanie udzielona tą samą drogą. Klient zachowa jednak prawo do otrzymania odpowiedzi na piśmie – o ile wyrazi takie żądanie.

– Zmiana ta wpisuje się w oczekiwania klientów w zakresie sprawnej obsługi i ogranicza konieczność odbierania korespondencji w formie papierowej, co przyczynia się również do obniżenia kosztów działalności instytucji finansowych – czytamy w ocenie skutków regulacji.

Projekt dotyczy m.in. takich podmiotów jak banki, SKOK-i, pośrednicy finansowi, fundusze emerytalne oraz zakłady ubezpieczeń.

Czytaj także: ​Deregulacja postępuje, a duże projekty leżą. Opóźnienia fatalne dla biznesu