- Etykiety staną się bardziej widoczne i bardziej przejrzyste dla konsumentów dzięki nowym wymogom dotyczącym sposobu ich umieszczania i usunięciu niewykorzystywanych klas właściwości użytkowych. Dodane zostaną ikony symbolizujące przyczepność na nawierzchni ośnieżonej i oblodzonej, a wzór etykiety zostanie zaktualizowany - czytamy w komunikacie Rada UE.

Rozporządzenie mówi też o nowych parametrach - przebiegu i ścieraniu opon, które zostaną wprowadzone, gdy tylko dostępne staną się odpowiednie metody ich pomiaru. Ma to pomóc zredukować ilości mikroplastiku trafiającego do środowiska przez ścieranie opon. W przyszłości etykietę taką będą musiały nosić także opony do ciężarówek i autobusów.

Czytaj: UE: Nabywcy opon mają otrzymywać więcej informacji o ich cechach>>

Przepisami przygotowywanego rozporządzenia będą też objęte opony bieżnikowane. Wymogi dla nich będą miały jednak zastosowanie, gdy dostępna będzie odpowiednia metoda pomiaru ich właściwości użytkowych.

Rozporządzenie musi zostać jeszcze przyjęte przez Parlament Europejski.