Nowa ustawa wprowadzi w aplikacji mObywatel szereg nowoczesnych funkcji, które znacznie usprawnią kontakt obywateli z administracją. Użytkownicy zyskają w aplikacji wirtualnego doradcę, który poprowadzi ich przez kolejne kroki obsługi mObywatel. Asystent będzie mógł generować za nas pisma czy wnioski, a następnie przedstawić je do akceptacji. Dzięki nowej funkcji będzie można wypełnić i wysłać przez aplikację oświadczenie o zdarzeniu drogowym, co uprości procedurę zgłaszania stłuczek i kolizji.

 

mObywatel zyska możliwość bezpiecznego przechowywania dokumentów i innych plików w chmurze, co umożliwi szybki dostęp do nich przy korzystaniu z kolejnych usług, w tym mStłuczki. W aplikacji pojawi się moduł mLegitymacja, dzięki któremu nauczyciele będą mogli korzystać z elektronicznej wersji legitymacji zawodowej. Jednocześnie uczniowie uzyskają dostęp do cyfrowej legitymacji szkolnej, co pozwoli na posługiwanie się nią w formie mobilnej. Ustawa umożliwi złożenie podpisu osobistego bezpośrednio w aplikacji mObywatel. Dzięki temu wnioski i dokumenty będzie można podpisać cyfrowo, bez konieczności drukowania czy skanowania. Użytkownicy będą mogli załatwiać wiele spraw online — wystarczy przygotować wniosek lub dokument, podpisać go elektronicznie w mObywatel i wysłać bezpośrednio do odpowiedniego organu. Przewiduje się, że nowe przepisy wejdą w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw. Dzięki nim mObywatel stanie się jeszcze bardziej kompleksowym narzędziem do codziennych kontaktów z administracją publiczną.