Z kontroli przeprowadzonej przez UOKiK wynika, że  firma zaprasza na spotkania, podczas których mają się odbyć bezpłatne badania diagnostyczne przy pomocy urządzenia AM Scan lub metodą R. Volla. Jednak AM Scan nie jest wyrobem medycznym przeznaczonym do oceny stanu zdrowia, a osoby wykonujące rzekome badania nie mają uprawnień do przeprowadzania diagnostyki. Konsumenci dopiero po „badaniu” są informowani pisemnie, że jego wynik nie może odzwierciedlać rzeczywistego stanu zdrowia i nie zastępuje badań medycznych. Przy okazji handlowcy przedstawiają im także ofertę zakupu urządzeń do magnetoterapii.

Sprawdź w LEX: Czy zgoda o treści: "Wyrażam zgodę na marketing produktów i usług podmiotów trzecich Spółki X" jest zgodna z RODO? >

- Na pokazy handlowe, które są organizowane pod pretekstem bezpłatnych badań medycznych, przychodzą często osoby starsze, o złym stanie zdrowia. Łatwo nimi manipulować i namawiać je do zakupu produktów, które rzekomo miałyby im pomóc. Niedopuszczalne jest zapraszanie konsumentów na pseudobadania, które w rzeczywistości nie mają żadnej wartości diagnostycznej. To już kolejna decyzja dotycząca nieuczciwych pokazów handlowych. Będziemy nadal przyglądać się takim praktykom i karać nieuczciwe firmy – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Czytaj w LEX: Ocena abuzywności w umowach zawieranych z konsumentami >

Czytaj także: Milionowa kara za wmawianie seniorom chorób, by kupili drogi pakiet medyczny>>

Prezes Urzędu uznał, że spółka Quantumlive naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, wprowadzając ich w błąd w telefonicznych zaproszeniach. Nałożył na nią karę ponad 114 tys. zł (114 087 zł) i nakazał zaniechać kwestionowanej praktyki.

Czytaj także: UOKiK ostrzega seniorów: zaproszenia od firm na usługi medyczne to fortel>>