Dotyczy to m.in. prawa zamówień publicznych, ustawy o statystyce publicznej, prawa o ruchu drogowym, prawa pocztowego. Projekt zakłada bowiem, że inne ustawy nie mogą już odwoływać się do tego numeru. Akceptację takiego rozwiązania wyraziło ponad 90 proc. urzędów gmin i niemal 80 proc. przedsiębiorców, którzy wzięli udział w ankiecie resortu na temat wpływu proponowanej nowelizacji na funkcjonowanie tych podmiotów.
MInisterstwo Gospodarki chce też wprowadzić możliwość zgłaszania przez inne rejestry informacji o nieprawidłowościach we wpisie do CEIDG. Zakład Ubezpieczeń Społecznych i urzędy skarbowe mogłyby zgłaszać do niego sprostowania oraz wnioski o wykreślenie wpisów, które zawierałyby informacje niezgodne z ich rejestrami.
Resort chce też rozszerzyć katalog danych i informacji wpisywanych z urzędu do centralnej ewidencji o numer PESEL, REGON albo REGON i NIP spółek cywilnych. Gdyby w takich danych wystąpiły niezgodności, zostaną one z rejestru usunięte bez potrzeby angażowania przedsiębiorcy, którego dotyczą.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna