Elektroniczny system zarządzania dokumentacją znajduje się w 41 proc. urzędów, ale wciąż krążą dokumenty papierowe. Tak jest w zdecydowanej większości urzędów, bez względu na szczebel. Niejednoznaczna diagnoza wpływu wdrażania technologii teleinformatycznych na prace urzędu może wynikać z faktu, że wprowadzanie nowych rozwiązań jest długotrwały i wciąż trwa. Wyniki badania pokazują, że wiele rozwiązań nie posiada wszystkich funkcji, gdyż plany ich rozbudowywania są założone na kolejne lata.
Warto odnotować, że już 2/3 urzędów propaguje możliwość korzystania przez obywateli z usług administracji publicznej przez internet. Informację o możliwości realizacji usług za pośrednictwem platformy ePUAP zawiera ponad 1/3 stron internetowych urzędów. Zwyczaj strony internetowe urzędów zawierają informacje niezbędne do załatwienia sprawy oraz dają możliwość pobierania formularzy, natomiast funkcja złożenia wniosku elektronicznego jest dostępna sporadycznie.
W ramach działań na rzecz zwiększenia partycypacji w społeczeństwie informacyjnym, ponad 60 procent urzędów gminnych udostępnia komputery lub stanowiska komputerowe z dostępem do internetu dla obywateli (80% w województwie warmińsko-mazurskim i tylko 36% w lubuskim). Prawie 40% urzędów gminnych promuje korzystanie z internetu wśród osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym (niemal 60% w województwie kujawsko-pomorskim i tylko 15% w opolskim), a ponad 30% organizuje lub wspiera organizację szkoleń informatycznych dla obywateli (40% w województwie śląskim i 23% w małopolskim).